Ik heb een longontsteking (februari 2015)

Auteur Topic: Ik heb een longontsteking (februari 2015)  (gelezen 4775 keer)

Bolle Jan

• Senior
    • Bekijk profiel
  • Sinds: 2013
Ik heb een longontsteking (februari 2015)
« Gepost op: 4 februari 2015, 19:47:40 »
Deze week heb ik van de huisarts gehoord dat ik een longontsteking heb.
Ik heb nu amoxicilline clavulaanzuur Sandoz van de huisarts gekregen.
Ik ben heel erg vermoeid en heb geen puf om ook maar iets te doen.
Ik heb vorige week veel koorts gehad, vrijdag de hele dag op bed gelegen maar eindelijk stopte zaterdag de koorts.
Maandag naar de huisarts geweest waar dus bleek dat ik een longontsteking heb en ik weer ziek thuis zit.

Dit allemaal is slecht voor mijn carriere en  nog slechter voor mijn gezondheid. Ik voel mezelf doodmoe, ik wil slapen of tv kijken.
Ik heb al bijna 2 weken niet gedouched omdat ik door de longonsteking geen puf heb om de douche te nemen.

Een slechte begin van de maand februari maar ik probeer vol te houden en hier weer verder te schrijven.

Bolle Jan

• Senior
    • Bekijk profiel
Re: Ik heb een longontsteking (februari 2015)
« Reactie #1 Gepost op: 4 februari 2015, 22:51:57 »
Ik ga vandaag vroeg naar bed. Ik ben heel erg moe door de diabetes en antibiotica.
Ik hoop dat ik morgen meer kracht heb dan vandaag. Ik voel me nog steeds leeg.

Bolle Jan

• Senior
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 6 februari 2015, 16:52:52 »
Doordat mijn weerstand heel erg laag is, heb ik wonden aan mijn endeldarm en eerder deze week had ik wondjes aan mijn mond. De pijn is me teveel en ik lig de hele dag op bed, weer heb ik een week niet kunnen werken. Dat maakt me weer minder waard in ogen van de werkgever.

Bolle Jan

• Senior
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 13 februari 2015, 22:49:03 »
Afgelopen maandag ben ik weer begonnen met werken en heb ik mezelf voor 100% hersteld gemeld bij mijn werkgever.
De eerste dagen waren heel moeilijk en donderdag had ik zelfs het idee dat ik weer een griep kreeg want ik voelde de koorts weer iets opkomen.

Het was een razend drukke week maar gelukkig voel ik mezelf nu weer een stuk beter, ik ben vandaag sinds het eerst sinds lang weer even de stad in geweest om boodschappen te doen en even naar de HEMA te gaan. Daarna ben ik naar huis gelopen, net om die paar kcal kwijt te raken want afvallen is zeer belangrijk voor mijn gezondheid. Omdat mijn lichaam minder pijn doet en weinig last van de suiker heeft de laatste dagen voel ik mezelf ook minder somber. Nu gaat hopelijk een rustig weekend beginnen met weinig stress en veel ontspanning.

Bolle Jan

• Senior
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 17 februari 2015, 22:39:50 »
Het zit niet helemaal mee en het zit niet helemaal tegen.

Vannacht ben ik vaak wakker geworden door de pijn van een jichtaanval. Mijn voet is opgezwollen en doet erg veel pijn.
Ik ben vanmorgen rond 5 uur maar uit bed gegaan, ik heb mijn afspraken gemaild dat ik niet kon komen en naar de huiskamer gelopen, ik had zoveel pijn dat ik stond te huilen van frustratie.

Na een paar uurtjes op de bank slapen voelde ik mezelf een stuk beter, ik heb thuis gewerkt voor mijn werkgever (veel administratie weg gewerkt) en dat kostte me erg veel moeite doordat ik vannacht weinig geslapen had, toen het eindelijk 17 uur was, was ik ook echt uitgeput.

Toen begon het volgende probleem, mijn vriendin heeft vandaag paroxetine voor het eerst geslikt en dat had nare gevolgen voor haar, ze was verward, misselijk, draaierig en ze was min of meer de draad kwijt. Helaas was dat terwijl ze op school was. Ze is door mensen op haar school opgevangen en naar het ziekenhuis gebracht, waar men geconstateerd heeft dat het toch door de paroxetine kwam.

Toen ze thuis kwam heb ik eten voor haar gemaakt maar ze was duidelijk zichzelf niet, ze was loom en moe, ik heb haar d'r rust gegeven die ze verdiende en om 22 uur ging ze slapen. Morgen zou ze weer stage moeten lopen maar ik vrees dat ze de stage niet kan lopen door het medicijn.

Zoals je leeft was het best een heftige dag en voor mij is het nu ook bedtijd. Mijn poesje zit op mijn schoot terwijl ik dit stukje schreef. Nog even met mijn poesje knuffelen en daarna ga ik naast mijn vriendin liggen, lekker rust en hopelijk niet teveel pijn door mijn jicht vannacht. ik wil morgen weer gewoon naar kantoor kunnen.

Bolle Jan

• Senior
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 24 februari 2015, 00:21:29 »
afgelopen vrijdag was ik bij de reumatoloog vanwege de jichtaanvallen die steeds heftiger worden.
De reumatoloog zei dat jicht, hoge bloeddruk en diabetes vaak met elkaar optreden.
Vandaag had ik een paar salmiak snoepjes genomen en ik voelde mijn bloeddruk door mijn lichaam gieren.
Ik had ook niet veel emotionele vrijheid want ik zit met enorme stress om een fout die ik in het verleden gemaakt heb.

Daar kreeg ik nu een rekening van gepresenteerd van 330 euro van het RDW, dus ook dat zat me tegen.
Ik weet gewoon niet meer waar ik het leven zoeken moet, niet iets, maar alles lijkt tegen te zitten deze maand.

Ik wil zo graag een beetje rust en weer verder met mijn leven, door de diabetes ben ik veel moe en niet altijd even gezellig.
Ik ga nu weer (0;20 uur) naar mij bedje, het was genoeg voor vandaag voor mij.

Ik wens jullie allemaal een fijne nachtrust en tot snel

Bolle Jan

• Senior
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 5 maart 2015, 00:08:43 »
Door drukte heb ik niets meer geschreven, hier is mijn nieuwe maand te lezen:
http://www.diabetesland.nl/index.php/topic,129.0.html