Ik voel me verschrikkelijk

Auteur Topic: Ik voel me verschrikkelijk  (gelezen 1797 keer)

Bolle Jan

• Senior
    • Bekijk profiel
  • Sinds: 2013
Ik voel me verschrikkelijk
« Gepost op: 8 augustus 2016, 21:31:08 »
Ik voel me vandaag helemaal niet goed. Ik heb geen idee wat er met mijn lichaam aan de hand is maar ik heb vanmorgen uitgeslapen en dus niet gegeten om 7 uur zoals ik normaal wel doe.

Ik heb om 12 uur gegeten en daarna mijn medicijnen (metformine, glicazide, allopurinol) genomen zoals ik dat onder normale omstandigheden om 07:34 doe.
Ik voel mezelf nu absoluut niet goed, de hele dag is al een drama, mijn hersenen nemen een loopje met mij, sinds een uur kan ik eindelijk iets lezen en begrijpen. De rest van de dag was ik een opgefokte en beroerd voelend hoopje ellende wat de naam mens niet meer mocht dragen.

Wat een rot ziekte is diabetes.

Wilma

• Nieuweling
  • *
    • Bekijk profiel
  • Sinds: 2015
Re: Ik voel me verschrikkelijk
« Reactie #1 Gepost op: 8 augustus 2016, 23:59:43 »
Wanneer komt die genezing? Nog een jaar? Nog 5 jaar? Nog 10 jaar? Wat denken jullie? Weet niet Hoelang ik nog hoop kan houden... Onvoorspelbare ***ziekte 

Bolle Jan

• Senior
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 10 augustus 2016, 23:43:48 »
Heel eerlijk! Ik denk dat er nooit een genezing komt.
Sorry... ik wil je niet de moed in de schoenen praten maar mensen met diabetes hebben altijd medicijnen nodig en daar is nu eenmaal een bloeiende handel in.

Een setje naaldjes, een bergje strips om bloedsuiker te meten, dure pompen, metformine, glicazide, insuline.
Er is een hele diabetes BV. Wat heeft een farmaceutisch bedrijf eraan om mensen met diabetes te genezen?
Het genezen van mensen met diabetes is alleen een kostenpost dus als er een echte oplossing op diabetes is, dan zal deze voorlopig nog niet gedeeld worden zodat de bedrijven mooie omzet blijven behalen.

Bolle Jan

• Senior
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 20 augustus 2016, 22:51:36 »
Ik heb de complete werkweek alleen maar geslagen na het werken, ik weet niet wat mijn lichaam had maar ik voelde mezelf constant moe en beroerd. Ik ben vrijdag als een dronkaard naar huis geslingerd en op de bank in slaap gevallen zonder te kunnen eten.

Ik probeer zo goed mogelijk voor mezelf te zorgen maar mijn ziektes maken mijn leven heel lastig.

Bolle Jan

• Senior
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 21 augustus 2016, 18:46:54 »
Ik had een betrekkelijk rustige zondag. Ik bleef maar lage suiker houden dus kon zelfs wat lekkers nemen. Rond het avondeten viel ik in slaap en toen ik het avondeten op had werd ik heel erg misselijk. Ik heb diverse bezoeken aan het toilet gedaan met buikkramp en misselijkheid.

Mogelijk komt het door de colchicine die ik slikte na het diner.

Bolle Jan

• Senior
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 24 augustus 2016, 00:16:12 »
Mijn jicht is gelukkig aan het afnemen. Ik las overigens dat overgewicht en diabetes een risicofactor zijn voor jicht. Ik heb meer het idee dat mijn jicht mijn aanleg voor diabetes in een stroomversnelling heeft gebracht.

Tijdens mijn eerste jichtaanval was ik niet zwaarder dan 90 kilo en doordat ik zo weinig kan lopen ben ik inmiddels 110 kilo. Ik vind het ook niet prettig meer om naar buiten te gaan zoals vroeger. Regelmatig moet ik vanaf het ene bankje naar het andere bankje lopen omdat ik het niet kan volhouden om te wandelen zoals vroeger en ik ben pas 41 jaar.

Toch wil ik dolgraag gaan afvallen... Ik zou alleen niet weten hoe ik dat moet doen want voor mijn gevoel heb ik nu al veel te weinig tijd. Zeker omdat ik afgelopen week alleen maar geslapen heb na mijn werk.

Ik kwam thuis, viel nog net op de bank in slaap en einde verhaal tot mijn wekker weer ging voor mijn werk.