Ik voel mezelf zo opgefokt

Auteur Topic: Ik voel mezelf zo opgefokt  (gelezen 700 keer)

Bolle Jan

• Senior
    • Bekijk profiel
  • Sinds: 2013
Ik voel mezelf zo opgefokt
« Gepost op: 26 maart 2017, 13:22:06 »
Ik heb sinds augustus 2013 diabetes en deze ziekte laat mij geen dag met rust.
Volgens mijn vriendin kan ik zeer onverwachts boos worden, dan heb ik een hypo.

Soms voel ik mezelf verschrikkelijk opgefokt, dan heb ik waarschijnlijk iets teveel gegeten.
Als ik ergens stress door heb, dan raakt mijn suiker zo van streek dat ik helemaal verlam. Het is een soort paniek aanval met daarbij nog eens hypoś waardoor ik niet meer kan functioneren.

Het doet mij zoveel verdriet. Ik wil zo graag normaal zijn. Waarom ben ik niet meer zo gezond en sterk zoals 5 jaar geleden? Waar heb ik dit aan verdiend?

Plasmans

• Nieuweling
  • *
    • Bekijk profiel
Re: Ik voel mezelf zo opgefokt
« Reactie #1 Gepost op: 4 april 2017, 16:58:57 »
Niemand verdient diabetes. Het is geen leerproces of een straf.
Het is een genetisch probleem en daar moet je mee zien te leven.

Bolle Jan

• Senior
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 23 juli 2017, 22:13:00 »
Mijn opvliegende karakter als mijn suiker niet goed zit zorgt voor steeds meer problemen.
Keer op keer heb ik ruzie met mensen, daar waar ik vroeger normaal met mensen om kon gaan, is het nu niet meer mogelijk.
Ik spring bij het minst geringste uit mijn vel en vaak is dat niet terecht.

Een paar dagen geleden was iemand aan het belletje trekken en toen rende ik naar buiten toe en brulde ik woest: Oppleuren nou.
Ik zag de angst in die jongen zijn ogen. Hij was wel aan het etteren maar nu is er dus weer gezeik met de buren.

Ik word zo doodziek van mezelf, echt dood en doodziek. Waarom kan ik mezelf niet inhouden?
Ik lijk wel een levensgevaarlijke gek aan het worden. Ik ben zo instabiel als het kan zijn.
Vorige week was ik ziek, mijn tong lag met bulten open en inmiddels ben ik al 3 weken aan het tanden poetsen maar het probleem verdwijnt niet.

Soms komen de gedachten om te stoppen met leven weer naar voren. Ik wil juist leven, het leven is een gift maar ik ben zo radeloos door mijn ziekte.
Het maakt me gek!

Marian

• Nieuweling
  • *
  • Mijn dochter (2006) heeft diabetes
    • Bekijk profiel
  • Sinds: 2010
« Reactie #3 Gepost op: 23 juli 2017, 22:56:26 »
Misschien moet je meer aan jezelf denken in plaats van altijd aan anderen denken. Je doet hartstikke je best om je baan te behouden en dat heb ik al in veel forum onderwerpen van je gelezen. Ik begrijp je verdriet en je ellende want ik voel het zelf ook. Besef ook dat het eens klaar is. Je lichaam wil op den duur gewoon meer rust dan jij het kan geven!

Bolle Jan

• Senior
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 23 juli 2017, 22:58:16 »
het probleem is dat mijn lichaam het grootste probleem is. Een demente opvliegende hersenloze die kramp in zijn hart krijgt als die opstaat en duizelig word na opstaan. Sinds ik terug ben van. vakantie voel ik me niet goed lichamelijk. De zwellingen en wonden op mijn tong zijn er een getuige van.

Ik stort bijna in elkaar en moet maar doorgaan terwijl mijn lichaam naar het kerkhof gesleept wil worden. Zelfs boodschappen doen is me soms teveel.

Marian

• Nieuweling
  • *
  • Mijn dochter (2006) heeft diabetes
    • Bekijk profiel
  • Sinds: 2010
« Reactie #5 Gepost op: 23 juli 2017, 22:58:40 »
Je denkt veel te veel aan anderen.. Ik zeg alleen dat je wat vaker aan jezelf mag denken

Bolle Jan

• Senior
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 23 januari 2018, 10:03:45 »
Ik zag dit oude onderwerp van mezelf op dit forum en plotseling besefte ik..... sinds ik insuline gebruik ben ik veel rustiger.
Veel minder opgefokt en ik slaap niet meer zoveel. Ik heb weer een stuk van mijn leven terug gekregen door het gebruik van insuline.